Λυκοβρυση 210 2851810 | Μεταμορφωση 2114012024 | Αιγαλεω 2105989339

Επτά στους δέκα κάποια στιγμή θα εμφανίσουν πόνο στον αυχένα , ενώ ένας στους έξι υποφέρει από χρόνιο πόνο. Το ενοχλητικό πιάσιμο όμως δεν πρέπει να μένει χωρίς αντιμετώπιση γιατί μπορεί να χειροτερέψει.

Το αυχενικό σύνδρομο μπορεί να οφείλεται στη κακή στάση του σώματος αλλά και στον τρόπο εργασίας. Άλλες συχνές αιτίες αποτελούν τα τροχαία ατυχήματα και η χρήση κλιματιστικών. Η Μαρία Τσάνταλη , καθηγήτρια φυσικής αγωγής, φυσιοθεραπεύτρια , αναλύει το αυχενικό σύνδρομο και εξηγεί τις αιτίες και τους τρόπους θεραπείας του αυχενικού συνδρόμου.

Τι είναι Αυχενικό Σύνδρομο;

Πιο συγκεκριμένα ο όρος Αυχενικό Σύνδρομο χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις παθήσεις τις Αυχενικής Μοίρας της Σπονδυλικής Στήλης (Α.Μ.Σ.Σ.), όπως αυχενική σπονδυλαρθρίτιδα, οπίσθιο συμπαθητικό αυχενικό σύνδρομο, κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου.

Αιτιολογία

Η κατάργηση της λόρδωσης της αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης (ευθειασμός) που οφείλεται στον τρόπο εργασίας και ζωής (κομπιούτερ, γραφείο, τηλεόραση στην κρεβατοκάμαρα κ.α) είναι η πιο συχνή αιτία εμφάνισης του αυχενικού συνδρόμου. Άλλες συχνές αιτίες είναι α) τα τροχαία ατυχήματα β) τα κλιματιστικά.

Συμπτωματολογία

Υπάρχει πόνος στην οπίσθια ή και στις πλάγιες επιφάνειες του αυχένα με επέκταση στην ινιακή χώρα ή μεταξύ των ωμοπλατών. Ο πόνος συνήθως είναι ήπιος αλλά αυξάνει με τις κινήσεις της κεφαλής οι οποίες είναι περιορισμένες. Εκτός από τον πόνο, προκαλεί στον ασθενή και πονοκέφαλο, εμβοές ώτων (βουητό στα αυτιά), διαταραχές της ισορροπίας και της όρασης. Σε προχωρημένες περιπτώσεις υπάρχει δυσκαμψία της αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης και νευρολογικά συμπτώματα στα άνω άκρα, όπως βαθύς πόνος σε όλο το χέρι και μουδιάσματα στα δάχτυλα.

Θεραπεία

Στην οξεία φάση του συνδρόμου συνιστάται η τοποθέτηση περιλαιμίου (κολάρο), προκειμένου να αποφευχθούν οι βίαιες ή υπέρμετρες κινήσεις στον αυχένα, ανάπαυση και λήψη παυσίπονων, αντιφλεγμονοδών και συχνά μυοχαλαρωτικών φαρμάκων. Κατόπιν γίνεται εφαρμογή φυσικών μέσων (Laser, αναλγητικών ρευμάτων, υπερήχων, θερμών επιθεμάτων, διαθερμιών) με σκοπό την περαιτέρω ανακούφιση του ασθενούς από τον πόνο και τη χαλάρωση της περιοχής από το μυϊκό σπασμό με τη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος. Η υποχώρηση των συμπτωμάτων συνοδέυεται από πρόγραμμα θεραπευτικών ασκήσεων που έχουν ως σκοπό τη βελτίωση της κινητικότητας του αυχένα και των άνω άκρων, που πιθανόν να έχουν επηρεασθεί και την ενδυνάμωση της περιοχής. Σε αυτή τη φάση το κολάρο πρέπει να εγκαταληφθεί. Τέλος δίνονται συμβουλές για τον τρόπο εργασίας, ύπνου, οδήγησης, καθώς και κινήσεις περπατήματος, άσκησης και άλλων δρστηριοτήτων. Παρότι μπορεί να ακούγονται πολύ απλοϊκές, είναι μεγάλης αξίας και έχουν πολλά να προσφέρουν. Η σωστή στάση και θέση του αυχένα μπορεί να σας γλιτώσει από τους πόνους, τις ζαλάδες, την αδυναμία στήριξης του κεφαλιού, από τα «πιασίματα», τις μυϊκές συσπάσεις και ένα σωρό άλλες καταστάσεις.

Οδηγίες προφύλαξης

Όταν κάθεστε:

Πρέπει να διατηρείται η οσφυϊκή λόρδωση.

Η θέση του κεφαλιού και του αυχένα, να είναι ευθυτενής. Το κεφάλι δεν πρέπει να προβάλει προς τα εμπρός. Η χρησιμοποίηση ενός οσφυϊκού κυλίνδρου διευκολύνει την παραπάνω σωστή καθιστή στάση.

Εφαρμόστε ρυθμικά, οπίσθια έλξη και έκταση, αμέσως όταν αρχίζουν να εμφανίζονται σημάδια δυσφορίας ή πόνος στην περιοχή του αυχένα.

Διακόπτετε την καθιστή θέση κάθε μια ώρα και περπατάτε ευθυτενής για μερικά λεπτά.

Όταν η εργασία σας είναι καθιστική, πχ μπροστά σε υπολογιστή, καλό είναι η καρέκλα να έχει χερούλια ή οι αγκώνες να ακουμπούν πάνω στο γραφείο, ώστε να χαλαρώνουν οι μύες της ωμικής ζώνης και του αυχένα.

Όταν η εργασία σας απαιτεί παρατεταμένη κάμψη του κεφαλιού και του αυχένα:

Διακόπτετε την παραπάνω θέση του κεφαλιού σε τακτά χρονικά διαστήματα. Σταθείτε όρθιοι ευθυτενείς και περπατήστε για μερικά λεπτά.

Εφαρμόστε ρυθμικά οπίσθια έλξη του κεφαλιού και έκταση αμέσως μόλις αρχίσουν να εμφανίζονται συμπτώματα στην περιοχή του αυχένα.

Εδώ είναι κάποιες οδηγίες προφύλαξης σε ότι αφορά τη στάση μας ενώ πάσχουμε από αυχενικό σύνδρομο.

Όταν κάθεστε:

Πρέπει να διατηρείται η οσφυϊκή λόρδωση.
Η θέση του κεφαλιού και του αυχένα, να είναι ευθυτενής. Το κεφάλι δεν πρέπει να προβάλει προς τα εμπρός. Η χρησιμοποίηση ενός οσφυϊκού κυλίνδρου διευκολύνει την παραπάνω σωστή καθιστή στάση.

Εφαρμόστε ρυθμικά, οπίσθια έλξη και έκταση, αμέσως όταν αρχίζουν να εμφανίζονται σημάδια δυσφορίας ή πόνος στην περιοχή του αυχένα.

Διακόπτετε την καθιστή θέση κάθε μια ώρα και περπατάτε ευθυτενής για μερικά λεπτά.
Όταν η εργασία σας είναι καθιστική, πχ μπροστά σε υπολογιστή, καλό είναι η καρέκλα να έχει χερούλια ή οι αγκώνες να ακουμπούν πάνω στο γραφείο, ώστε να χαλαρώνουν οι μύες της ωμικής ζώνης και του αυχένα.

Όταν η εργασία σας απαιτεί παρατεταμένη κάμψη του κεφαλιού και του αυχένα:

Διακόπτετε την παραπάνω θέση του κεφαλιού σε τακτά χρονικά διαστήματα. Σταθείτε όρθιοι – ευθυτενείς και περπατήστε για μερικά λεπτά.
Εφαρμόστε ρυθμικά οπίσθια έλξη του κεφαλιού και έκταση αμέσως μόλις αρχίσουν να εμφανίζονται συμπτώματα στην περιοχή του αυχένα.

Περιμένω τις ερωτήσεις σας μιας και το κεφάλαιο αυτό είναι πάρα πολύ μεγάλο.

http://www.fisiotherapeia.gr/

Summary
Αυχενικό Σύνδρομο
Article Name
Αυχενικό Σύνδρομο
Description
Το Αυχενικό Σύνδρομο είναι μια κατάσταση, η οποία είναι γνωστή σε όλους μας ως «πάθηση», αλλά στην ουσία δεν είναι, περιγράφει σειρά δυσλειτουργιών που προκαλούν πόνο, δυσκαμψία, ζαλάδες, μουδιάσματα κ.α.
Author

Ρυθμίσεις | Cookie settings

Χρησιμοποιούμε Cookies στον Ιστοτοπο | We are using Cookies on our website.