Μεταμόρφωση 2114012024 | Λυκόβρυση 2102851810 | Αιγάλεω 2105989339
|

Η διατροφή μας επηρεάζει την υγεία, την σύνθεση του σώματος, την ταχύτητα ανάκαμψης μετά από μια προσπάθεια καθώς και την αθλητική μας απόδοση, συνεπώς η σωστή διατροφή είναι απαραίτητη για τον καθένα μας.

Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα τρόφιμα που μπορούν να βελτιώσουν την προετοιμασία ή / και αθλητική απόδοση, αλλά μόνο καλές ή κακές συνήθειες. Η ισορροπημένη διατροφή είναι σημαντική για την καλή ψυχική και σωματική ανάπτυξη τόσο για τους αθλητές όσο και για όσους κάνουν καθιστική ζωή.
Η κακή διατροφή μπορεί να επιβραδύνει ή να μεταβάλει τη φυσιολογική ανάπτυξη του οργανισμού. Οι σωστές διατροφικές συνήθειες θα πρέπει να αποκτώνται στην πρώιμη παιδική ηλικία και στη συνέχεια να διατηρούνται και στην ενήλικη ζωή καθώς η μη ισορροπημένη διατροφή οδηγεί σε διαταραχές οι οποίες θα γίνουν ασθένειες στην ενηλικίωση, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο διαβήτης ή η παχυσαρκία.

Επιπλέον, η κακή διατροφή μπορεί επίσης να επηρεάσει την εξωτερική εμφάνιση. Οι διατροφολόγοι συνιστούν να καταναλώνουμε 5 γεύματα ημερησίως. Καλές επιλογές είναι τα όσπρια, τα φρούτα, τα φρέσκα λαχανικά, τα ψάρια και τα θαλασσινά, η πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας και όλα αυτά συνδυασμένα με ένα πρόγραμμα γυμναστικής προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τον χρόνο που μπορεί να διαθέσει ο καθένας.

Οι καθημερινές ενεργειακές ανάγκες είναι ξεχωριστές για τον κάθε άνθρωπο και εξαρτώνται από την ηλικία, το βάρος, το φύλο και τη σωματική δραστηριότητα, από υπάρχουσες παθήσεις και προδιάθεση για αυτές, καθώς και ειδικές καταστάσεις όπως η κύηση, ο θηλασμός, η εφηβεία κ.α.

Για μια ισορροπημένη διατροφή συνιστάται η κατανάλωση υδατανθράκων σε ποσοστό 50-55% της ημερήσιας θερμιδικής πρόσληψης, 20-35% λιπαρά και 15-20% πρωτεΐνες. Καλό θα ήταν να επιλέγουμε τροφές υψηλής διατροφικής αξίας για να μας παρέχουν τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε όπως δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, κοτόπουλο ή γαλοπούλα, ψάρια, όσπρια, αυγά και ξηρούς καρπούς.

Η διατροφή πριν και μετά την άσκηση είναι βασική για την επίτευξη της επιθυμητής απόδοσης και την αποκατάσταση μετά την προπόνηση. Το τι θα φάμε πριν την προπόνηση εξαρτάται από την ένταση της σωματικής δραστηριότητας που θα κάνουμε και την διάρκεια αλλά μερικές καλές επιλογές θα ήταν ενεργειακές ή πρωτεϊνικές μπάρες, μπανάνες, ξηροί καρποί, φυστικοβούτυρο, ταχίνι κ.α.

Μετά την γυμναστική ο οργανισμός χρειάζεται ενυδάτωση και ένα γεύμα το οποίο να περιέχει υδατάνθρακες και πρωτεΐνες όσο το δυνατόν συντομότερα. Υγρά όπως τα smoothies ή το σοκολατούχο γάλα, και/ή μπάρες ενέργειας μπορεί να είναι ικανοποιητικά για κάτι ελαφρύ. Εάν έχετε την δυνατότητα μπορείτε να φάτε ένα πιο ολοκληρωμένο γεύμα όπως ομελέτα με λαχανικά και ψωμί, λαχανικά με κοτόπουλο, Σάντουιτς με γαλοπούλα ή κοτόπουλο, αυγά και γενικότερα οτιδήποτε περιλαμβάνει άπαχη πρωτεΐνη, άμυλο και λαχανικά.

Το σημαντικό είναι να ασχοληθούμε με την διατροφή μας και με την ποιότητα των τροφών που επιλέγουμε και να ακολουθούμε κάποιους γενικούς κανόνες με συνέπεια και σε συνδυασμό με τακτική άσκηση θα βελτιώσουμε την υγεία μας και τις επιδόσεις μας.

Summary
Διατροφή και Γυμναστική
Article Name
Διατροφή και Γυμναστική
Description
Το τι θα φάμε πριν την προπόνηση εξαρτάται από την ένταση της σωματικής δραστηριότητας που θα κάνουμε και την διάρκεια αλλά μερικές καλές επιλογές θα ήταν ενεργειακές ή πρωτεϊνικές μπάρες, μπανάνες, ξηροί καρποί, φυστικοβούτυρο, ταχίνι κ.α.
Author
Fitness Training

Κάνοντας περιήγηση στον Ιστότοπο, συμφωνείτε με την χρήση των cookies από την Google. Περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο